Tarragona frikitow

administració pública local

21 d'octubre de 2013
General
0 comentaris

3a part de l’administració local

Una visió estratègica de la gestió de recursos humans són les persones. Això ens diu la ISO, i també ens diu que els responsables de la gestió de persones són la línia de comandament, i qui forma part de la línia de comandament en les actuals administracions públiques de Catalunya?, aquesta resposta val diners amigues i amics, perquè aquest és el problema. D’una administració pública Weberiana, on el cap de personal era el Secretari general, “cuerpo nacional por la gracia de Dios”, amb la nova Llei de la funció pública, es passa a Cap de Personal al President de la Corporació o Alcalde. CAGADA.
No és que fos millor el secretari d’abans, sinó que és pitjor el President/Alcalde d’ara. Ha estat com posar una bossa de caramels a la porta d’un col.legi públic.
Hem de patir els seus “Directius” contemplats a la nefasta EBEP, els quals, l’únic objectiu és crear i envoltar l’administració de càrrecs de confiança infiltrats que no produeixen res, però que fan seguiment i control per tal d’entorpir, aniquilar i /o arraconar aquells funcionaris brillants i creatius.
LLurs funcions principals són generar grans quantitats de treball innecessari que imposen al funcionariat destruint així llur temps i paciència. La mediocritat que actualment dirigeix les nostres administracions públiques fa esfereir. Processos llarguíssim, inútils i cars fan de la nostra administració una càrrega social impensable per a qualsevol país mitjanament estable.  Com a catalans, si volem ser independents i tenir un veritable i envejable Estat Català, ¿ hem de mantenir aquesta Administració Local tan ingovernable amb aquests elements mediocres, inoperants, prepotents, ocupant llocs claus dins de l’ent com a caps de Recursos Humans i directius de les nostres administracions?
Per fer més entenedora la situació us indicaré com comença i com acaba qualsevol procés dins de les nostres administracions públiques locals, tan és si són ajuntaments, consells comarcals, diputacions o àrea metropolitana, tots aquests ens funcionen sota les teories de Frederick Winslow Taylor, ni com a Weber….

Doncs bé, les administracions tenen una missió, i la visió que seria la part que els funcionaris aspiraríem a realitzar per il.lusionar-nos, ni la veiem, m’explicaré :  per exemple una Agenda 21 ( que ja no serveix per a res segons la unió europea, però les administracions catalanes encara les treballen ??? )
Es fan pel cap baix 5 comissions de polítics en temps i en forma ( tots cobren) i 10 reunions de Directius  per a prendre la decissio de la suposada Agenda 21 a aplicar, amb tot això han passat ben bé 10 mesos, quan es decideixen a fer quelcom per tal que l’ajuntament tingui mesures de com racionalitzar la seva despesa basant-se en aquella agenda 21 que suposadament les nostres administracions li han de facilitar, la Corporació donant decideix contractar una empresa privada externa que la realitzi i tttttttoooooooooootttttttts  els diners invertits en la missió se’n van empreses  privades, ( la contractació de les quals és més que dubtosa) a la butxaca dels polítics que s’han reunit en comissions per a no res, i a les dels alts directius que porten 8 mesos remenant la perdiu per acabar donant-ho a la privada que cobrarà una barbaritat de diner públic per plasmar 10 idees, que l’ajuntament quan ho rebi no podrà efectuar perquè no te ni un duro. I tots tan amples….. que aquí no passa res i paga el poble, i per acabar-ho d’adobar, es paguen gratificacions per productivitat milionàries que es reparteixen entre ells i el personal “enxufat” que els hi són fidels i que a poc a poc, han anat ocupant les places de funcionari de carrera que queden vacants. I ara darrerament com que els hi manquen places i la llei no els permet crear-ne de moment, fan que els funcionaris de carrera d’aquella corporació signin suposades comissions de serveis, i així ells disposen encara de més de places de funcionaris lliures per seguir ocupant-les amb els amiguets de torn.  I APAAAAAAA, que aquí no passa res.
Tot això amb 30 anys i escaig , de “Democràcia” que més aviat ha estat “Dedocràcia” i ara què ? on volem anar? Què passarà amb el nou Estat Català? qui ha de manar? els mateixos? la mateixa administració amb els mateixos polítics i els mateixos directius? … no, jo no jugo, jo m’estimo el meu poble i a la meva gent, i es mereixen molt més.
A la 4a. part de l’administració local explicaré com ha de ser i qui ha de ser dins d’un nou Estat català, cal una nova administració pública única.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!