Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2020
0 comentaris

CRO y marketing digital

Quin és l’objectiu del teu negoci digital?

Tota plataforma digital, des d’un cercador d’hotels en línia fins a la web d’un dentista, ha de tenir (MUST HAVE IT!) Un objectiu. Què vull aconseguir? Com ho vaig a aconseguir? i sobretot … com vaig a obtenir ingressos?

És imprescindible que entenguis que per arribar a complir el teu objectiu, els usuaris deuen realitzar macro-conversions. Sembla obvi però aquestes macro-conversions es componen d’algunes micro-conversions.

És a dir, si parlem d’un ecommerce teu objectiu és vendre un producte (Macro-conversió) però perquè la venda es realitzi s’han de realitzar algunes coses abans (Micro-conversions). Però què passa si venc serveis offline? Entendre el teu objectiu serà clau per identificar el teu Macro-Conversió i a partir d’aquí posar-te mans a l’obra amb les micro-conversions.

Com ja hem esmentat, les conversions són de dos tipus. El mateix Ricardo Tayar ens dóna un concepte de les mateixes:

Macro-conversions: Són aquelles conversions que estan associades a l’objectiu de negoci.
Micro-conversions: Són totes aquelles accions prèvies a la macro-conversió.

Les Micro-conversions de una ecommerce podrien ser les següents:

-El nombre de visites úniques que visualitzen un producte;
-El nombre de visites que afegeixen un producte a l’cistella;
-Nombre de visites que omplen les seves dades al cistell;
-Nombre de visitants que es converteixen en clients completant el procés de pagament.
-Taxa de conversió

La taxa de conversió és el percentatge de visitants que fan a la nostra web el que nosaltres vulguem que facin. Això és a dir que la taxa de conversió mesura percentualment, la relació entre conversions i els visitants totals.

La fórmula de la Taxa de conversió és:

Taxa de conversió = (Conversions / Visites totals) X 100

 

Llavors Què és el CRO?

El CRO és una metodologia que té per objectiu millorar la rendibilitat de qualsevol plataforma digital. Es realitza a través millores contínues, identificades en cada procés de l’embut de conversió.

És a dir, el CRO és un conjunt de procediments utilitzats per assolir que la plataforma digital sigui cada vegada més rendible, ja sigui per l’eliminació de barreres o per la generació d’optimització de processos, que poden anar des de l’anàlisi de la tecnologia utilitzada fins la usabilitat de la plataforma.

Anem a desglossar tot el que hem vist, fins al moment per conceptualitzar el CRO part per part.

-Objectiu de la teva plataforma.

Entendre el teu model de negoci, l’objectiu de la plataforma i el teu producte és imprescindible perquè puguis aplicar una metodologia que et exigirà contínuament millorar la rendibilitat del teu negoci, a través de qüestionar.

Conversions

Perquè millors la rendibilitat del teu negoci, com hem esmentat depèn de conversions transaccionals, Macro-conversions. Ja saps que abans d’aconseguir aquestes Macro-conversions han d’aconseguir-se certes micro-conversions. Això és l’optimització de la teva embut de conversió.

Taxes de conversió

Mesura, Mesura, Mesura i després torna a mesurar. Mai sabràs si millores si no ets capaç de saber quin és el teu punt de partida. Recorda que mesurar les Taxes de conversió et donaran una mostra real que passa al teu embut de conversió, on està estancat i cap on has de dirigir els teus esforços en cadascuna de les etapes que plantegis la necessitat de millora.

Com dur a terme una estratègia de CRO?

L’objectiu d’aquest post, és que coneguis el CRO i ajudar-te a familiaritzar-te amb diferents conceptes per millorar la rendibilitat del teu negoci. No vull que perdis de vista que és una metodologia que comporta molt esforç i la dedicació de diferents professionals experts en diferents àrees perquè pugui ser abastat pròpiament.

La agencia marketing digital madrid Mentedidial, indical que  en el qual planteja que per a aquelles startups que vulguin aprendre de manera contrastada han de seguir un procés, amb la finalitat de validar el seu coneixement.

Crea -> Mesurar -> Aprendre

El mateix val per al CRO, l’objectiu és aprendre de manera contrastada què funciona i no funciona per a millorar el rendiment del teu negoci i això es pot fer a través d’un procés que et proposo.

track analitzi i optimize – que és el croTrackea -> Analitza -> Optimitza.

Trackea: Mesura, mesura, mesura i després mesura. Se suposa que ja saps quin és el teu Macro-Conversió i quines són les micro-conversions que el componen. Així que comença a trackejar cada acció que compongui el teu embut de conversió.

Analitza: Quan vas començar a mesurar i que comences a entendre què és el que passa en cada conversió. Planteja’t què pots fer per augmentar la Taxa de conversió d’aquestes conversions.

Optimitza: D’acord, ja saps que parts de la teva embut de conversió has de millorar, ja que trackeaste aquests processos per separat, i has analitzat que passa des d’un punt de vista de conversió, ara és moment d’optimitzar.

Hacks per optimitzar el teu Taxa de conversió

Com ja sabem el CRO és una metodologia per augmentar la rendibilitat del teu negoci, així que m’agradaria haver-te inspirat perquè portis a terme tota una estratègia de CRO. Com que sé que t’ho vas a plantejar et vull compartir alguns hacks per quan arribi el moment d’aplicar-los.

Buyer Persona

Entendre qui són les persones que són els teus clients et obrirà un món de possibilitats tant de comunicació cap als teus possibles clients, com de segmentació per ajudar-te a optimitzar els teus conversions i rendibilitat de l’negoci. Imagina que tot el trànsit del teu ecommerce és un segment molt delimitat, amb gustos que coneixes bé. A nivell de disseny i estil, com podria millorar la teva ràtio de conversió.

Mapes de Calor i de scroll

Què veuen exactament els teus clients? Quan dediques temps a saber on abandonen els teus clients la visita, on donen clic i sobretot el comportament, entendràs com es comporten els teus possibles clients i els teus micro-conversions.

 

Test A / B

Els tests A / B són petites variacions d’una mateixa pàgina i això et pot ajudar a comparar el comportament dels usuaris en diverses opcions plantejades en aquest test A / B.

Es tracta d’experimentar en base a una hipòtesi que pot ser mesurada com el canvi ha aconseguit que els visitants responguin millor.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!