Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

24 de desembre de 2020
0 comentaris

El marketing digital

Les sigles SEO signifiquen motor de cerca Optimization. Aquesta disciplina pertany a canal “cercadors” i es basa en un conjunt de tàctiques que permeten millorar el posicionament orgànic de la teva pàgina en els cercadors, millorant la visibilitat i, per tant, el trànsit de la web.

El SEO es divideix en dos grans grups:

1) SEO On-page: es basa en les millores que s’apliquen en la pàgina web. Se centra en l’optimització i millora de l’contingut, temps de càrrega, de l’experiència i accessibilitat de l’usuari, de l’optimització de el codi i de el format de les URL de la web, que siguin “SEO friendly”.

2) SEO Off-page: es basa en factors externs a la pàgina web. Està centrat a millorar la notorietat a través de el nombre i la qualitat dels enllaços que referencien a l’site.

Aquestes accions requereixen perseverança i supervisió constant per anar controlant la situació en cada moment i veure la posició respecte a la competència. És important treballar per augmentar posicions, però també treballar per mantenir-les.

2. SEM

Les sigles SEM signifiquen motor de cerca Marketing. Fa referència a les campanyes de pagament que possibiliten l’aparició d’anuncis en cercadors, en les primeres posicions dels resultats. A diferència de l’SEO, és una estratègia a curt termini, ja que permet que la teva web aparegui segons la recerca que triïs i d’una manera controlada. El model de pagament és a CPC (cost per clic).

3. Display
La publicitat Display cobreix una gran varietat de formats com: banners, imatges, textos, vídeos o peces d’àudio. Es mostra en una pàgina web mentre l’usuari navega. Aquest tipus de publicitat és el que vam heretar dels mitjans de comunicació convencionals offline i actualment és un dels principals canals d’una estratègia digital. Les mides de les peces són diversos, ja que depenen de el disseny de cada suport. Normalment solen complir els estàndards publicats per la IAB (Interactive Advertising Bureau). El mètode de pagament d’aquests formats sol ser a CPM (Cost per mil impactes).

4. Social Media
A dia d’avui Social Media és un bàsic dins de qualsevol estratègia digital. Es tracta la comunicació de les marques amb els usuaris mitjançant les xarxes socials i blocs. Amb el Social Media canvia la gestió de la informació d’una marca. Aquest canal permet la comunicació bilateral i la distribució de continguts a un gran públic de forma ràpida i directa a la vegada que aquests poden respondre i interactuar.

5. Afiliació
En una estratègia digital, els programes d’afiliació consisteixen en què una empresa acorda pagar un cost fix per registre, venda o o un determinat percentatge de l’import total de les vendes, per aquelles generades per una o diverses xarxes d’afiliats. Hi ha una gran varietat de formats, encara que els més utilitzats són cupó de descompte, banner, Cashback, site under i email màrqueting. S’acostuma a oferir un incentiu com, per exemple, un descompte si s’acaba comprant o registrant en un ecommerce.

6. Email Màrqueting
En les estratègies d’aquest canal hi ha dos tipus d’objectius: captació de nous clients o, a l’enviar a una base de dades pròpia, informar, retenir i fidelitzar els usuaris ja registrats.

El Email Màrqueting et permet arribar a un ampli públic a què li podràs presentar una proposta específica i personalitzada del teu negoci gràcies a la possibilitat de segmentar i crear clústers depenent de diversos factors que es poden tenir en compte en cada cas.

Recomanem combinar la campanya d’Email Màrqueting amb una estratègia de Business Intelligence. Per poder treure més partit a la base de dades de la companyia.

Tots aquests canals han d’estar presentin amb més o menys pes en una estratègia digital, però no es deu oblidar una correcta mesura de cada un d’ells per poder treure conclusions de la seva evolució i anar adaptant les teves accions en funció dels resultats recollits. Mitjançant una eina de adserving per a les campanyes de mitjans i d’analítica web per a la pàgina de destinació.

agencia de marketing digital https://mentedigital.es/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!